Ośrodek Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka Niewidomego i Niedowidzącego w Sobieszewie

ul.Przegalińska 29
80-680 Gdańsk Sobieszewo

Grupy

Grupy prowadzone są przez nauczycieli tyflopedagogów, którzy zajmują się
wychowaniem i nauczaniem dzieci w dysfunkcją wzroku.

Gwiazdeczki

Jesteśmy najmłodszymi przedszkolakami, które ukończyły 2,5 rok życia. Swoją przygodę rozpoczynamy od procesu adaptacji naszego przedszkola, dzieci z grupy, zasad obowiązujących w grupie i placówce oraz terapeutów, z którymi mamy dodatkowe zajęcia. I choć niedawno się poznaliśmy, to lubimy ze sobą spędzać czas, bawić się w kącikach zainteresowań i na dużej sali, gdzie mamy bardzo dużo zabawek i basen z kulkami.
Często bawimy się też na placu zabaw i spacerujemy po ogrodzie przedszkolnym. Każdego dnia podczas zajęć zdobywamy nowe umiejętności oraz uczymy się,  jak być bardziej samodzielnym i sprawczym oraz pomagać sobie nawzajem i dzielić się zabawkami. A pod koniec dnia pełnego wrażeń i doświadczeń chętnie odpoczywamy w naszej sali, w której czujemy się bezpiecznie, słuchając kołysanek lub bajek.

Zdjęcie grupowe

Słoneczka

Jesteśmy grupą dzieci 3 i 4 letnich czyli nie jesteśmy już najmłodszymi przedszkolakami oraz jeszcze nie
najstarszymi. Nasz dzień w przedszkolu zaczynamy od powitania, na którym lubimy opowiadać o tym co robiliśmy w domu oraz zaznaczać informacje na kalendarzu pogody. W ciągu dnia jemy śniadanie, drugie śniadanie oraz obiad, podczas których uczymy się jak być samodzielnymi. Mamy dużo zajęć dodatkowych, są to indywidualne spotkania z specjalistami: tyflopedagogiem, rehabilitantem ruchu, logopedą i psychologiem oraz zajęcia języka angielskiego, muzyki i religii. Każdego dnia mamy grupowe zajęcia edukacyjne, podczas których  śpiewamy, tańczymy, wyklejamy, malujemy farbami czy kolorujemy. Bardzo lubimy uczyć się nowych rzeczy. Tak samo lubimy spacery, wycieczki i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.  

Promyczki

W naszym Przedszkolu ,, uczymy się bawiąc , bawimy ucząc’’. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzegania innych i poznania świata. Dzieci korzystają z zajęć z terapeutami: tyflopedagogami, terapeutami widzenia, psychologiem, neurologopedą i fizjoterapeutą oraz uczą się angielskiego, uczęszczają na rytmikę i religię. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są otwarte, uśmiechnięte i chętne do nauki i zabawy. W czasie zajęć edukacyjnych nabywają treści z podstawy programowej, które przygotowują ich do dalszych etapów edukacji. Lubią tańce, muzykę, zajęcia plastyczne i zabawy na placu zabaw. Uczymy się samodzielności w działaniu. Każdego dnia dzieci poszerzają swoją wiedzę, rozwijają swoje zainteresowania. Dzieci niewidome rozpoczynają przygodę z brajlem i samodzielnym poruszaniem się w pomieszczeniach przedszkolnych. Metody, formy i środki są dostosowywane do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka. Dzieci poznają świat wszystkimi dostępnymi im zmysłami poprzez polisensoryczne działania wychowawców. Przed nimi bowiem ważne i trudne wyzwanie – środowisko szkolne, świat liter i liczb. Przygotowujemy swoich wychowanków do dalszego etapu edukacji, aby sprostali nowym zadaniom z uśmiechem na twarzy i wiarą we własne możliwości.

Przejdź do treści